Światowy Dzień Książki i Praw Autorskich
- Szczegóły
23 kwietnia 2022 roku obchodziliśmy Światowy Dzień Książki i Praw Autorskich.
W tym dniu i następnych zaplanowane zostały różne działania, m.in.:
1) Akcja - Czytamy książki na różne sposoby.
2) Dnia 25 kwietnia został przeprowadzony konkurs mitologiczny dla uczniów klas: 3a, 3b i 3c na podstawie książki Mity dla dzieci G. Kasdepke.
3) Uczniowie klasy 3a wyszli na warsztaty czytelniczo-edukacyjne Cały Wrocław czyta do Parku Grabiszyńskiego.
4) Przerwa z ksiązką - przez cały tydzień uczniowie czytali ksiązki w bibliotece lub na korytarzach.
5) Klasy 4a i 4b udały się na warsztaty E-kartka i Komiks w szkole do Dolnośląskiej Biblioteki Pedagogicznej.
Działo się wiele.
Dziękuję wszystkim za udział i za zangażowanie.
Biblioteka szkolna
Światowy Dzień Świadomości Autyzmu
- Szczegóły
W kwietniu realizowaliśmy projekt szkolny związany ze Światowym Dniem Świadomości Autyzmu.
Od 4 do 8 kwietnia i na przestrzeni miesiąca uczniowie klas I-VIII wraz z nauczycielami podjęli działania mające na celu głębsze zrozumienie tego zaburzenia rozwojowego.
Znakiem rozpoznawczym i symbolicznym zwróceniem uwagi na to zaburzenie jest kolor niebieski. Dlatego też nasza Społeczność szkolna ubrała się 4 kwietnia na niebiesko lub z niebieskim akcentem jako wyraz wsparcia i solidarności dla uczniów z autyzmem i ich rodzin. Tym bardziej, że w szkole uczy się około 30 uczniów z autyzmem i Zespołem Aspergera.
Z uwagi na częstą nadwrażliwość na dźwięki występującą u osób z autyzmem dzwonki na przerwy w tym dniu zostały wyciszone i skrócone. Uczniowie wspólnie z nauczycielami wykonali gazetkę informacyjną na temat autyzmu. Wszyscy wychowawcy klas otrzymali scenariusz projektu działań.
Dzieci wykonywały plakaty popularyzujące wiedzę o autyzmie. Uczennice klasy 8b samodzielnie opracowały karty pracy poświęcone tej problematyce do wykorzystania przez koleżanki i kolegów. W klasach przeprowadzono zajęcia edukacyjne w oparciu o filmy popularyzujące wiedzę o autyzmie dla klas młodszych i starszych. Wykorzystano również tekst piosenki zespołu De Mono, scenariusz zajęć do pracy w grupach z ciekawymi pomysłami do wykonania. Działania zaproponowane w scenariuszu miały na celu postawienie się w sytuacji osób z autyzmem, by lepiej zrozumieć ich zachowania.
Na lekcjach wychowania fizycznego nauczyciele oraz pedagodzy specjalni we wszystkich klasach przygotowali dla uczniów tzw.,, ścieżki sensoryczne” z wykorzystaniem specjalistycznego sprzętu. Uczniowie wykonywali ćwiczenia usprawniające zmysły naszego ciała i sprawną współpracę tych zmysłów.
Uczniowie wraz z rodzicami i nauczycielami zostali zaproszeni do odwiedzenia klubokawiarni - Cafe Równik - działającej przy ulicy Jedności Narodowej 47, w której pracują osoby z różnego typu niepełnosprawnościami, w tym z niepełnosprawnością intelektualną, autyzmem, Zespołem Downa. Zachęcamy do odwiedzenia kawiarni.
Koordynatorami projektu: Bogumiła Stankiewicz, Beata Miciak, Beata Bezuszczak
Teraz tu jest nasz dom
- Szczegóły
Dnia 12.04.2022r. w ramach projektu "Teraz tu jest nasz dom" dzieci ukraińskie, a także polskie wzięły udział w spotkaniu z ukraińską pisarką Panią Lesią Voronyną.
Pani Voronyna napisała wiele książek dla dzieci, ale także przetłumaczyła choćby Bajki robotów Bolesława Lema z języka polskiego na ukraiński. Na zajęciach opowiadała o swoich książkach, skąd czerpała i czerpie pomysły na napisanie fabuły i co sprawiło, że została pisarką.
Wszyscy z ogromną ciekawością i otwartością brali udział w tym wydarzeniu. Tym razem to dzieci polskie trochę czuły się jakby przyjechały do innego kraju, chociaż nasz Gość mówił nie tylko po ukraińsku, ale także po polsku. Uczniowie ukraińscy poprzez te zajęcia mogli ponownie doświadczyć namiastkę swojego domu, swojego świata, który musieli opuścić.
Na koniec gromkimi brawami podziękowaliśmy za spotkanie, które mamy nadzieję, że było pierwsze, ale nie ostatnie.
Ewa Stawińska - biblioteka szkolna
Program Laboratoria Przyszłości
- Szczegóły
Jak już wcześniej informowaliśmy, nasza szkoła przystąpiła do programu „Laboratoria Przyszłości”, który jest finansowany ze środków Funduszu Przeciwdziałania COVID-19.
Program realizowany jest na podstawie Uchwały nr 129 Rady Ministrów z dnia 29 września 2021 r.
W ramach programu Laboratoria Przyszłości wsparcie zostało wykorzystane na zakup wyposażenia, sprzętu, narzędzi, elektronarzędzi służących rozwijaniu umiejętności dzieci i młodzieży.
Nasza szkoła otrzymała wsparcie w łącznej wysokości 153 300 zł.
Z katalogu wyposażenia podstawowego i audio wideo szkoła kupiła:
- Drukarkę 3D SkriLab wraz z Laptopem Acer Trave Mate P2 i5 8GB 256SSD, oraz pracownią Druku 3D SkriLab, biblioteką modeli 3 D i kolorowym filamentem. Sprzęt zakupiony z przeznaczeniem do wykorzystania na każdy przedmiot: matematykę, fizykę, przyrodę, geografię, biologię, chemię, technikę, informatykę , języki obce, oraz nauczanie wczesnoszkolne.
- Zestaw edukacyjny Arduino TME-EDU-ARD-2 z do wykorzystania na zajęciach techniki i informatyki (zakres elektroniki, nowoczesne technologie, programowanie)
- Stację lutowniczą YATO HOT AIR z grotem 2w1 do wykorzystania głównie na zajęciach techniki
- BeCreo kit - zestaw konstrukcyjny z mikrokontrolerem. Zestaw do nauki podstaw programowania, elektroniki, mechatroniki i elementów robotyki do wykorzystania na zajęciach techniki, informatyki, fizyki oraz na innych przedmiotach.
- Aparat fotograficzny Sony ZV-1, i kamerę przenośną cyfrową Sony 4K FDR-AX53 wraz z akcesoriami: statywem, gimbalem, zestawem oświetleniowym.
Zakupiony sprzęt pozwoli na rozwinięcie zainteresowań z zakresu elektroniki, programowania i nowoczesnych technologii.
Kreatywne lekcje czy spotkania klasowe z użyciem sprzętu cyfrowego do wykonywania filmów, blogów, dokumentacji urozmaicą lekcje muzyki, techniki, plastyki, przyrody, języków obcych, a nawet do wykonania prezentacji na każdy inny przedmiot.
Praca w zespołach będzie sprzyjać integracji społecznej uczniów.
Z katalogu wyposażenia robotyka szkoła zakupiła:
- dwa zestawy po 8 sztuk Gogli ClassVR Premium CVR-255-64 wraz Atkin ClassVR i dostępem do portalu wirtualnych lekcji. System ClassVR to nowoczesne narzędzia do realizacji podstawy programowej z wielu przedmiotów m.in. historii, biologii, geografii, przyrody, techniki, chemii i informatyki.
- roboty Geni Bot Edu Sense (8 szt.) wraz z akcesoriami i przeznaczeniem do edukacji wczesnoszkolnej i rozwoju motorycznego dłoni i paluszków.
- roboty Edu Sense OzoBot (12 szt.) wraz z akcesoriami z przeznaczeniem do nauki programowania, ale również zajęć matematycznych.
- roboty Photon (4 szt) wraz z akcesoriami z przeznaczeniem do nauki programowania, ale również zajęć matematycznych.
- zestaw 4 dronów DJI Tello EDU do nauki kodowania i zestawem CYTRONIX do nauki latania dronem z przeznaczeniem do nauki programowania, matematyki, techniki i fizyki.
Umiejętności, które rozwiną uczniowie podczas zajęć z robotami to umiejętności informatyczne, matematyczne, kreatywność, umiejętność pracy w grupie, rozwiązywania problemów i korzystania z nowoczesnych technologii.
Rozwiną kompetencje wymagane na współczesnym rynku pracy oraz nauczą się, jak stosować i wykorzystać sztuczną inteligencję w życiu codziennym.
Zakupiony sprzęt uatrakcyjni zajęcia szkolne, pozwoli uczniom rozwijać swoje zainteresowania w ramach obowiązkowych zajęć edukacyjnych oraz kół zainteresowań.
Wiosna w świetlicy
- Szczegóły
Marzec w świetlicy szkolnej był czasem przygotowań do powitania wiosny.
Uczniowie rozmawiali o zwiastunach zbliżającej się pory roku oraz rozwiązywali zagadki o tematyce wiosennej. Dzieci wykonywały wiosenne prace plastyczne oraz zadbały o wystrój sali, zmieniając dekorację z zimowej na wiosenną.
Pierwszy dzień wiosny był okazją do poznania staropolskich zwyczajów związanych z nadejściem wiosny, między innymi obrzędem topienia Marzanny.
W Dniu Kobiet uczniowie poznali sylwetki sławnych kobiet oraz ich osiągnięcia w dziejach Polski i świata.
W tym dniu nie zabrakło laurek, kwiatów oraz życzeń dla kobiet.
Mamy nadzieję, że wiosna zagości u nas na dobre, przynosząc ze sobą ciepłe i słoneczne dni.
Przygotowała: Renata Ziemiańska
Strona 27 z 36