W kwietniu przygotowaliśmy w SP 9 projekt edukacyjno- wychowawczy związany ze Światowym Dniem Świadomości Autyzmu. Rozpoczęliśmy od wykonania gazetek edukacyjnych na temat autyzmu, wystawy plakatów zaprojektowanych przez uczniów klas 1-5 w dowolnych technikach plastycznych, napisania życzeń dla osób z autyzmem. Na informatyce uczniowie klasy 5b projektowali plakaty o autyzmie przy pomocy grafiki komputerowej. Piękny plakat wykonały również dzieci ze świetlicy szkolnej. W środę po Świętach Wielkanocnych wyciszone zostały dzwonki na przerwy i lekcje z uwagi na to, iż głośne dźwięki mogą być szczególnie drażniące dla osób z autyzmem, a co warte podkreślenia w naszej szkole uczy się 30 uczniów z autyzmem.
W piątek na znak solidarności z tymi osobami i ich rodzinami uczniowie, nauczyciele i terapeuci ubrali się na niebiesko lub z niebieskim akcentem i zrobili sobie pamiątkowe zdjęcie w sali gimnastycznej. Przyszło tak wielu uczniów, że zdjęcie odbyło się w dwóch turach. W tym roku nasza szkoła po raz drugi uczestniczyła w Niebieskich Igrzyskach 2024 organizowanych przez Instytut Wspomagania Rozwoju Dziecka z Gdańska. Ponieważ w ubiegłym roku szkolnym zdobyliśmy wyróżnienie w tych Igrzyskach czuliśmy się szczególnie zmotywowani. Igrzyska przygotowali i przeprowadzili nauczyciele wychowania fizycznego w klasach 1-3 i 4-8 z pomocą nauczycieli współorganizujących kształcenie. Uczniowie klas 1-8 brali również udział w lekcjach wychowawczych poświęconych tematyce autyzmu. Mieli okazję obejrzeć prezentacje, filmy na ten temat w formie dostosowanej do swojego wieku. Zostali również zaproszeni z rodzicami do odwiedzenia Klubokawiarni Café Równik prowadzonej przez osoby z różnymi niepełnosprawnościami, mieszczącej się przy ul. Jedności Narodowej 47 we Wrocławiu. Starsi uczniowie, którzy ukończyli 14 lat otrzymali zaproszenie do programu o charakterze wolontariatu Mary i Max realizowanego przez Stowarzyszenie Innowacji Społecznych, Uniwersytet Warszawski, Akademię Wychowania Fizycznego w Poznaniu, firmę Tytanis oraz Narodowe Centrum Badań i Rozwoju. Jest on przeznaczony dla młodzieży i dorosłych z diagnozą autyzmu i Zespołem Aspergera pod nazwą Wolontariat Koleżeński. Ułatwia im poznanie osób w podobnym wieku, o podobnych zainteresowaniach i nawiązanie nieformalnego kontaktu tak potrzebnego w ich obecnym i przyszłym życiu. Program ten w tym roku szkolnym został po raz pierwszy uruchomiony we Wrocławiu.