Konkurs Kenia
- Szczegóły
Nowe książki w bibliotece
- Szczegóły
Znowu Rada Rodziców przekazała środki na zakup książek dla biblioteki szkolnej. Zakupiono wiele ciekawych pozycji książkowych, lektur, a także po raz pierwszy opowiadania w języku ukraińskim. Te książki już zostały przez dzieci wypożyczone, a radość, że mogą lekturę przeczytać także w swoim własnym języku była bezcenna.
Biblioteka szkolna bardzo dziękuje Radzie Rodziców za świetną współpracę, bo to umożliwia zakup nowości czytelniczych, materiałów bibliotecznych, a także nagród za udział dzieci w konkursach.
Biblioteka szkolna
Światowy Dzień Książki i Praw Autorskich
- Szczegóły
23 kwietnia 2022 roku obchodziliśmy Światowy Dzień Książki i Praw Autorskich.
W tym dniu i następnych zaplanowane zostały różne działania, m.in.:
1) Akcja - Czytamy książki na różne sposoby.
2) Dnia 25 kwietnia został przeprowadzony konkurs mitologiczny dla uczniów klas: 3a, 3b i 3c na podstawie książki Mity dla dzieci G. Kasdepke.
3) Uczniowie klasy 3a wyszli na warsztaty czytelniczo-edukacyjne Cały Wrocław czyta do Parku Grabiszyńskiego.
4) Przerwa z ksiązką - przez cały tydzień uczniowie czytali ksiązki w bibliotece lub na korytarzach.
5) Klasy 4a i 4b udały się na warsztaty E-kartka i Komiks w szkole do Dolnośląskiej Biblioteki Pedagogicznej.
Działo się wiele.
Dziękuję wszystkim za udział i za zangażowanie.
Biblioteka szkolna
Światowy Dzień Świadomości Autyzmu
- Szczegóły
W kwietniu realizowaliśmy projekt szkolny związany ze Światowym Dniem Świadomości Autyzmu.
Od 4 do 8 kwietnia i na przestrzeni miesiąca uczniowie klas I-VIII wraz z nauczycielami podjęli działania mające na celu głębsze zrozumienie tego zaburzenia rozwojowego.
Znakiem rozpoznawczym i symbolicznym zwróceniem uwagi na to zaburzenie jest kolor niebieski. Dlatego też nasza Społeczność szkolna ubrała się 4 kwietnia na niebiesko lub z niebieskim akcentem jako wyraz wsparcia i solidarności dla uczniów z autyzmem i ich rodzin. Tym bardziej, że w szkole uczy się około 30 uczniów z autyzmem i Zespołem Aspergera.
Z uwagi na częstą nadwrażliwość na dźwięki występującą u osób z autyzmem dzwonki na przerwy w tym dniu zostały wyciszone i skrócone. Uczniowie wspólnie z nauczycielami wykonali gazetkę informacyjną na temat autyzmu. Wszyscy wychowawcy klas otrzymali scenariusz projektu działań.
Dzieci wykonywały plakaty popularyzujące wiedzę o autyzmie. Uczennice klasy 8b samodzielnie opracowały karty pracy poświęcone tej problematyce do wykorzystania przez koleżanki i kolegów. W klasach przeprowadzono zajęcia edukacyjne w oparciu o filmy popularyzujące wiedzę o autyzmie dla klas młodszych i starszych. Wykorzystano również tekst piosenki zespołu De Mono, scenariusz zajęć do pracy w grupach z ciekawymi pomysłami do wykonania. Działania zaproponowane w scenariuszu miały na celu postawienie się w sytuacji osób z autyzmem, by lepiej zrozumieć ich zachowania.
Na lekcjach wychowania fizycznego nauczyciele oraz pedagodzy specjalni we wszystkich klasach przygotowali dla uczniów tzw.,, ścieżki sensoryczne” z wykorzystaniem specjalistycznego sprzętu. Uczniowie wykonywali ćwiczenia usprawniające zmysły naszego ciała i sprawną współpracę tych zmysłów.
Uczniowie wraz z rodzicami i nauczycielami zostali zaproszeni do odwiedzenia klubokawiarni - Cafe Równik - działającej przy ulicy Jedności Narodowej 47, w której pracują osoby z różnego typu niepełnosprawnościami, w tym z niepełnosprawnością intelektualną, autyzmem, Zespołem Downa. Zachęcamy do odwiedzenia kawiarni.
Koordynatorami projektu: Bogumiła Stankiewicz, Beata Miciak, Beata Bezuszczak
Strona 35 z 47