SP 9 w Międzynarodowym Projekcie Simpal
- Szczegóły
Z radością informujemy, że klasa 2b została zakwalifikowana do udziału w międzynarodowej inicjatywie pn. SIMPAL.SIMPAL (Sport, Integration and Mental health through Physically Active Learning) to innowacyjny projekt, który ma na celu ułatwienie nauczycielom integracji uczniów ukraińskich i polskich, uczących się w jednej klasie oraz wsparcie ich dobrostanu psychicznego, poprzez wspólne działania oparte na ruchu.Liderem projektu jest jedna z największych na Swiecie organizacja miedzynarodowa działająca na rzecz aktywności fizycznej - International Sport and Culture Association (ISCA), z siedziba w Kopenhadze. Koordynatorem krajowym jest Akademia Krokieta i Lamy, która jako pierwsza inicjatywa z Polski zdobyła w 2022 r. główną nagrodę Komisji Europejskiej #BeActive Awards w kategorii EDUKACJA.Do inicjatywy zostało zakwalifikowanych tylko 40 klas z Gdańska, Krakowa, Warszawy i Wrocławia. Kluczowym elementem projektu jest wykorzystanie ruchu i zabawy jako uniwersalnego języka i narzędzi wspierających integrację, rozwój fizyczny, psychiczny i społeczny uczniów. Dzieci zaś będą uczestniczyć w zajęciach, które łączą atrakcyjną fabułę przygód detektywistycznych z fascynującymi podróżami po Polsce i Ukrainie.Startujemy z pierwszym Wyzwaniem projektu SIMPAL!
🔎 Nasza klasa dołącza w tym miesiącu do “Integracyjnej przygody detektywistycznej”. Właśnie rozpoczęliśmy pierwszą misję – szkolenie i pierwsze śledztwo!🕵️♂️🔍 Na start zdobyliśmy legitymacje detektywistyczne i poznaliśmy tajniki pracy śledczych.
Na początek musieliśmy rozszyfrować tajemniczy kod i poszukać ukrytych wskazówek! Czekała nas uważna obserwacja, logiczne myślenie i praca zespołowa, a wszystkie dowody trafiły do naszych “Ściśle TFajnych Akt”!
Pierwszy trop poprowadził nas do Warszawy! 🏙️ To właśnie tam szukaliśmy tajemniczych symboli i odkrywaliśmy sekrety ukryte w miejskich znakach.
Trzymajcie za nas kciuki – przygoda właśnie się rozpoczęła! 🔥🔍
@AkademiaKrokietaiLamy
@isca.page (ISCA - International Sport and Culture Association)
#SIMPALproject #PhysicallyActiveLearning #ErasmusPlus
Dzień Języka Ojczystego
- Szczegóły
W dniach 21.02.2025 - 28.02.2025 biblioteka szkolna oraz nauczyciele języka polskiego i historii zaproponują działania dotyczące obchodów Międzynarodowego Dnia Języka Ojczystego. Celem tego wydarzenia jest podkreślenie ważności poprawnego używania języka ojczystego, dbałości w mówieniu i pisaniu oraz rozumienia wypowiadanych pojęć.
Plan obchodów:
Biblioteka szkolna - Akcja „Czy znasz znaczenie tego słowa?”
W dniach od 24 lutego do 28 lutego podczas długiej przerwy w bibliotece szkolnej będzie trwać akcja „Czy znasz znaczenie tego słowa”? W ciągu pięciu dni podczas długiej przerwy w bibliotece będzie można wylosować jedno słowo w języku polskim. Każdego dnia pierwsze dziesięć osób będą mogły wylosować dwa słowa, które będzie trzeba wyjaśnić. Za prawidłowe omówienie znaczenia danego wyrazu, każdy uczeń otrzyma 2 punkty. Natomiast za wykonanie zadania przy pomocy słownika otrzymuje 1 punkt. Do tego konkursu dołączony zostanie konkurs „Poznaj wiersz po fragmencie”. W ostatni dzień zostaną podane wyniki i wyłoniony zwycięzca konkursu – „Znawca słowa języka polskiego i wierszy”
Podczas zabawy będzie można korzystać z dostępnych w bibliotece słowników – słownika wyrazów obcych, słownika języka polskiego, słownika synonimów.
Klasy 1-3
Klasy I „Łamańce językowe” – dzieci otrzymają na lekcji krótkie teksty i wierszyki do przeczytania ćwicząc dykcję, poprawność czytania.
1a - 7 godzina lekcyjna 24.02.2025
1b - 2 godzina lekcyjna 25.02.2025
1c - 4 godzina lekcyjna 25.02.2025
Klasy II z „Z frazeologią na co dzień” - uczniowie poznają frazeologizmy, spróbują wyjaśnić ich znaczenie metodą kalambury i poprzez rysunek.
2a - 3 godzina lekcyjna 26.02.2025
2b - 6 godzina lekcyjna 26.02.2025
Klasy III Mistrz Języka Ojczystego - test Uczniowie będą mieli za zadanie napisać poprawnie test z zagadnień ortografii, gramatyki i znajomości literatury zgodnie z podstawą programową dla klas trzecich. Wyłoniony zostanie Mistrz Języka Ojczystego
3a - 2 godzina lekcyjna 26.02.2025
3b - 4 godzina lekcyjna 26.02.2025
3c – 8 godzina lekcyjna 27.02.2025
Wyniki szkolnego konkursu "BEZPIECZNE FERIE ZIMOWE" dla klas 4-8
- Szczegóły
Wyniki szkolnego konkursu "BEZPIECZNE FERIE ZIMOWE" dla klas 4-8:
I miejsce: Helena Stokłosa, klasa 4c
II miejsce: Sara Bełz, kl. 5a ex aequo Wiktor Niżnik, kl.7b
III miejsce: Malwina Nowak. kl. 7b
Gratulacje!!!
Rekrutacja 2025/2026
- Szczegóły
I. Informacje ogólne
Rekrutacja na rok szkolny 2025/2026 odbywa się przy pomocy systemu teleinformatycznego.
Rodzice korzystają z systemu poprzez stronę rekrutacje.edu.wroclaw.pl
Do rekrutacji przystępują dzieci mające miejsce zamieszkania na terenie Wrocławia, urodzone w:
- 2018 r. jako 7-latki,
- 2019 r. jako 6-latki - jeżeli realizowały, w roku szkolnym 2024/2025 wychowanie przedszkolne albo posiadają opinię poradni psychologiczno-pedagogicznej o możliwości rozpoczęcia nauki w szkole podstawowej.
Dzieci mające miejsce zamieszkania poza Wrocławiem będą przyjmowane (od września 2025 roku) na wolne miejsca tylko w przypadku zaspokojenia potrzeb mieszkańców Wrocławia.
Rekrutację przeprowadza komisja rekrutacyjna powołana przez dyrektora w danej placówce.
Do zadań komisji rekrutacyjne należy:
weryfikacja złożonych wniosków,
- weryfikacja spełniania przez kandydata kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym,
- ustalenie wyników postępowania rekrutacyjnego i podanie do publicznej wiadomości listy kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych,
- ustalenie i podanie do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych.
W przypadku braku wymaganych dokumentów potwierdzających spełnianie danych kryteriów, komisja rekrutacyjna rozpatrująca wnioski nie uwzględnia kryterium, które nie zostało potwierdzone. Dyrektor placówki dokonuje przydziału dzieci do klas po zakończeniu postępowania rekrutacyjnego. Organizacja klas uzależniona jest od liczby przyjętych dzieci w procesie rekrutacji.
UWAGA
- Rodzice/prawni opiekunowie wypełniają i składają wniosek o przyjęcie, w terminie wskazanym w postępowaniu rekrutacyjnym z tym, że data i godzina:
- wypełnienia wniosku w systemie teleinformatycznym,
- podpisania wniosku podpisem zaufanym w systemie, nie mają wpływu na kolejność przyjęć dzieci.
II. Terminy
Terminy postępowania rekrutacyjnego oraz terminy składania dokumentów do oddziałów ogólnodostępnych i oddziałów integracyjnych w szkołach podstawowych.
Zgłoszenie dziecka zamieszkałego w obwodzie szkoły podstawowej do klasy I | Data rozpoczęcia | Data zakończenia |
Złożenie zgłoszenia w formie elektronicznej do szkoły obwodowej | 19.02.2025 od godz. 1200 | 25.02.2025 godz. 1500 |
Podanie do publicznej wiadomości listy kandydatów zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych | 05.03.2025 od godz. 1400 | |
Złożenie w systemie ewentualnej rezygnacji z miejsca w szkole podstawowej, do której zakwalifikował się kandydat | 05.03.2025 od godz. 1400 | 06.03.2025 do godz. 1400 |
Podanie do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych i nieprzyjętych | 07.03.2025 od godz. 1500 | |
*Elektroniczny system rekrutacji dostępny jest 24 godziny na dobę, poza dniem rozpoczęcia i zakończenia rekrutacji | ||
---|---|---|
Postępowanie rekrutacyjne do szkół, które dysponują wolnymi miejscami | Data rozpoczęcia | Data zakończenia |
Złożenie wniosku lub zgłoszenia w formie elektronicznej wraz z dokumentami potwierdzającymi spełnianie przez kandydata kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym |
28.03.2025 od godz. 1200 | 01.04.2025 do godz. 1500 |
Podanie do publicznej wiadomości listy kandydatów zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych | 09.04.2025 od godz. 1400 | |
Złożenie w systemie ewentualnej rezygnacji z miejsca w szkole podstawowej, do której zakwalifikował się kandydat | 09.04.2025 od godz. 1400 | 10.04.2025 do godz. 1400 |
Podanie do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych i nieprzyjętych | 11.04.2025 od godz. 1200 | |
Powiadomienie szkoły obwodowej o spełnianiu obowiązku szkolnego w innej szkole | niezwłocznie | |
*Elektroniczny system rekrutacji dostępny jest 24 godziny na dobę, poza dniem rozpoczęcia i zakończenia rekrutacji |
III. Rekrutacja
A. Zgłoszenie kandydata do klasy I w obwodowej szkole podstawowej
Kandydaci mają zapewnione miejsce w szkole obwodowej, ze względu na swoje miejsce zamieszkania i przyjmowani są do niej na podstawie zgłoszenia, które jest jednocześnie oświadczeniem woli nauki w tej szkole.
Rodzice/prawni opiekunowie korzystający z komputera i Internetu posiadający profil zaufany rejestrując wniosek powinni:
- wpisać dane osobowe dziecka i rodziców/prawnych opiekunów,
- wybrać szkołę obwodową,
- załączyć w systemie odpowiednie dokumenty potwierdzające spełnienie kryteriów,
- podpisać wniosek podpisem zaufanym.
Rodzice/prawni opiekunowie nie korzystający z komputera i Internetu powinni:
- pobrać zgłoszenie w obwodowej szkole podstawowej,
- wypełnić, podpisać, dołączyć wymagane dokumenty/zaświadczenie,
- złożyć w obwodowej szkole podstawowej.
Do zgłoszenia dołącza się oświadczenie o miejscu zamieszkania rodziców/prawnych opiekunów kandydata i kandydata, które składa się pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych oświadczeń (art.151 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 14 grudnia 2016r. Prawo Oświatowe).
B. Wniosek na wolne miejsca do klasy I w szkole podstawowej poza obwodem
Rodzice/prawni opiekunowie korzystający z komputera i Internetu posiadający profil zaufany rejestrując wniosek powinni:
- wpisać dane osobowe dziecka i rodziców/prawnych opiekunów,
- wybrać maksymalnie 3 szkoły (w tym obowiązkowo szkołę obwodową na ostatnim miejscu), określając kolejność wybranych szkół w porządku od najbardziej
do najmniej preferowanych, - zaznaczyć odpowiednie kryteria,
- załączyć w systemie odpowiednie dokumenty potwierdzające spełnienie kryteriów,
- podpisać wniosek podpisem zaufanym.
Rodzice/prawni opiekunowie nie korzystający z komputera i Internetu powinni:
- pobrać wniosek w szkole podstawowej pierwszego wyboru,
- wypełnić, podpisać, dołączyć wymagane dokumenty/zaświadczenie,
- złożyć w szkole podstawowej pierwszego wyboru.
C. Wniosek do oddziału integracyjnego dla dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych
- Kandydat posiadający orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego może brać udział w postępowaniu rekrutacyjnym:
- do szkoły obwodowej na zasadach opisanych w pkt A,
- na wolne miejsca do oddziałów ogólnodostępnych i integracyjnych na zasadach opisanych w pkt B i C.2.
- Kandydaci posiadający orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego ubiegający się o przyjęcie do oddziałów integracyjnych biorą udział w rekrutacji wg zasad:
- wpisać lub zweryfikować dane osobowe dziecka w tym zaznaczyć posiadanie orzeczenia przez dziecko,
- wpisać lub zweryfikować dane rodziców/opiekunów prawnych,
- wybrać z listy maksymalnie 3 szkoły,
- utworzyć listę preferencji – ustalić kolejność placówek, zaczynając od tej, której wybór jest najważniejszy, placówka ta będzie nazywana placówką pierwszego wyboru, a ostatnia będzie szkołą obwodową (na pierwszych miejscach oddziały integracyjne, na ostatnim szkoła obwodowa),
- załączyć w systemie odpowiednie dokumenty potwierdzające spełnienie kryteriów
(w tym posiadane orzeczenie), - podpisać wniosek podpisem zaufanym,
- Rodzice/prawni opiekunowie korzystający z komputera i Internetu posiadający profil zaufany rejestrując wniosek powinni:
Rodzice/prawni opiekunowie nie korzystający z komputera i Internetu powinni:
- pobrać wniosek w szkole podstawowej pierwszego wyboru,
- wypełnić, podpisać wniosek,
- złożyć wniosek wraz z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego w szkole podstawowej pierwszego wyboru,
Szkoły podstawowe z oddziałami integracyjnymi:
- SP nr 8 ul. Kowalska 105
- SP nr 12 ul. Janiszewskiego 14
- SP nr 14 ul. Zachodnia 2
- SP nr 43 ul. Grochowa 36-38
- SP nr 58 w Zespole Szkolno-Przedszkolnym nr 8 ul. Składowa 2-4
- SP nr 75 w Zespole Szkół nr 21 ul. Ignuta 28
Uwaga
W związku z długimi czasem oczekiwania na pierwszą wizytę w Poradniach Psychologiczno-Pedagogicznych oraz na wydanie orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego na kolejny etap edukacyjny, Komisja Rekrutacyjny w oddziałach integracyjnych szkół podstawowych będzie akceptować orzeczenie wydane na wcześniejszy etap edukacyjny, podejmując decyzję o zakwalifikowaniu dziecka do oddziału integracyjnego.
D. Deklaracja nauki w szkole muzycznej
Nabór kandydatów do szkoły muzycznej I stopnia odbywa się bez wykorzystania systemu elektronicznego i prowadzony jest na podstawie zapisów statutowych szkoły oraz badania predyspozycji do kształcenia muzycznego.
Szczegółowe zasady i kryteria rekrutacji dostępne są bezpośrednio w szkołach muzycznych:
- Szkoła Muzyczna nr 2 w Zespole Szkół nr 9 ul. Krajewskiego 1,
- Szkoła Muzyczna nr 3 w Zespole Szkół nr 20 ul. Kłodnicka 36,
- Ogólnokształcąca Szkoła Muzyczna nr 2 w Zespole Szkół nr 9 ul. Krajewskiego 1,
- Ogólnokształcąca Szkoła Muzyczna nr 3 w Zespole Szkół nr 20 ul. Kłodnicka 36.
IV. Kryteria określone w Uchwale Nr LXIV/1665/23 Rady Miejskiej Wrocławia z dnia 19 stycznia 2023 r. obowiązujące w szkołach podstawowych prowadzonych przez miasto.
Lp. | Kryteria rekrutacyjne do klasy I szkoły podstawowej | Wartość punktowa | |||
---|---|---|---|---|---|
1. | Kandydat zamieszkujący we Wrocławiu | 100 | |||
2. | Udział w programie Nasz Wrocław (usłudze świadczonej drogą elektroniczną dla mieszkańców Wrocławia oraz aglomeracji wrocławskiej) przez jednego z rodziców posiadającego: |
||||
a) | Aktywny Status Podatnika w ramach programu, dla mieszkańców, którzy rozliczyli podatek dochodowy od osób fizycznych we właściwym miejscowo urzędzie skarbowym we Wrocławiu (z wyłączeniem I urzędu skarbowego), albo |
80 | |||
b) | Aktywny status MAX w ramach programu, dla mieszkańców którzy posiadają aktywny Status Podatnika (tj. rozliczyli podatek dochodowy od osób fizycznych we właściwym miejscowo urzędzie skarbowym we Wrocławiu) oraz potwierdzili zameldowanie na pobyt stały we Wrocławiu |
90 | |||
3. | Kandydat umieszczony w rodzinie zastępczej lub rodzinnym domu dziecka lub placówce opiekuńczo-wychowawczej | 70 | |||
4. | Zgłoszenie jednocześnie do klasy I w tej samej szkole dwoje lub więcej dzieci lub zgłoszenie dziecka posiadającego rodzeństwo w wybranej szkole lub przedszkolu w przypadku zespołu szkolno-przedszkolnego. Nie dotyczy kandydata, którego rodzeństwo kończy edukację w szkole lub przedszkolu w roku szkolnym poprzedzającym rok szkolny, na który odbywa się rekrutacja |
60 | |||
5. | Kandydat uczęszczający w roku szkolnym poprzedzającym rok szkolny, na który odbywa się rekrutacja: |
50 | |||
a) | do oddziału przedszkolnego w szkole nieobwodowej i rekrutujący się do tej szkoły, | ||||
b) | do oddziału przedszkolnego w przedszkolu w zespole szkolno-przedszkolnym i rekrutujący się do szkoły w tym zespole | ||||
6. | Dochód na osobę w rodzinie dziecka: |
0-1 | |||
a) | w przypadku dochodu w wysokości równej i mniejszej niż 100% kwoty, o której mowa w art. 5 pkt 1 ustawy z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych (Dz. U. z 2024 r. poz. 323 z późn. zm.) 1 pkt |
||||
b) | w przypadku dochodu w wysokości przekraczającej 100% kwoty, o której mowa w lit. a, liczbę punktów oblicza się dzieląc tę kwotę przez dochód na osobę w rodzinie dziecka (poniżej 1 pkt) |
||||
Wzór: | |||||
liczba punktów = |
100% kwoty, o której mowa w art.5 pkt 1 ustawy o świadczeniach rodzinnych dochód na osobę w rodzinie dziecka |
||||
Miejscem zamieszkania kandydata jest miejsce zamieszkania jego rodziców albo tego z rodziców, któremu wyłącznie przysługuje władza rodzicielska lub któremu zostało powierzone wykonywanie władzy rodzicielskiej.
Jeżeli władza rodzicielska przysługuje na równi obojgu rodzicom mającym osobne miejsce zamieszkania, miejscem zamieszkania kandydata jest u tego z rodziców, u którego kandydat stale przebywa. Jeżeli kandydat nie przebywa stale u żadnego z rodziców, jego miejsce zamieszkania określa sąd opiekuńczy (art. 26 § 1 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny, Dz. U.
z 2024 r. poz.1610 z późn. zm.).
Na potrzeby rekrutacji przyjmuje się, że zamieszkanie to:
- zamieszkanie potwierdzone zameldowaniem stałym,
- zamieszkanie potwierdzone zameldowaniem czasowym (obejmującym dzień 01.09.2025 r.),
- zamieszkanie potwierdzone innym dokumentem.
Dokumenty potwierdzające spełnianie kryteriów - oświadczenia, stanowiące załączniki, dostępne są na stronie elektronicznej rekrutacji do klas I, a w przypadku braku dostępu do komputera i Internetu w szkole podstawowej.
UWAGA: Oświadczenia potwierdzające spełnianie kryteriów składa się pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań. Składający oświadczenie jest obowiązany do zawarcia w nim klauzuli następującej treści: „Jestem świadomy odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia” (art. 150 ust. 6 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe).
V. Rezygnacja z miejsca
Złożenie w systemie przez rodziców/prawnych opiekunów, ewentualnej rezygnacji z miejsca
w szkole, do której zakwalifikował się kandydat w wyznaczonych terminach.
W przypadku braku dostępu do komputera/ Internetu ewentualną rezygnację z miejsca w szkole, do której zakwalifikował się kandydat, można złożyć bezpośrednio w placówce w wyznaczonych terminach. Oświadczenie podpisane przez rodzica/prawnego opiekuna.
VI. Procedura odwoławcza
Rodzice/prawni opiekunowie kandydatów, którzy nie zostali przyjęci mogą:
- wnioskować do komisji rekrutacyjnej o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia kandydata do danej szkoły podstawowej w terminie 7 dni od dnia podania do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych i nieprzyjętych,
- wnieść do dyrektora szkoły podstawowej odwołanie od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej w terminie 7 dni od dnia otrzymania uzasadnienia,
- na rozstrzygnięcie dyrektora danej szkoły podstawowej złożyć skargę do sądu administracyjnego.
Dane osobowe kandydatów zgromadzone w celach postępowania rekrutacyjnego oraz dokumentacja postępowania rekrutacyjnego są przechowywane nie dłużej niż do końca okresu,
w którym kandydat uczęszcza do danej szkoły podstawowej (art. 160 ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawa oświatowe).
Dane osobowe kandydatów nieprzyjętych zgromadzone w celach postępowania rekrutacyjnego
są przechowywane w szkole podstawowej, która przeprowadzała postępowanie rekrutacyjne przez okres roku, chyba że na rozstrzygnięcie dyrektora szkoły podstawowej została wniesiona skarga
do sądu administracyjnego i postępowanie nie zostało zakończone prawomocnym wyrokiem
(art. 160 ust. 2 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawa oświatowe).
VII. Podstawa prawna
Rekrutacja do klas I szkół podstawowych na rok szkolny 2025/2026 odbywa się na podstawie:
- Ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz. U. z 2024 r. poz. 737 z późn. zm.)
- Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 lutego 2019 r. w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i publicznych przedszkoli (Dz. U. z 2023 r. poz. 2736)
- Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 18 listopada 2022 r. w sprawie przeprowadzenia postępowania rekrutacyjnego oraz postępowania uzupełniającego do publicznych przedszkoli, szkół, placówek i centrów (Dz. U. z 2024 r. poz. 989 z późn. zm.)
- Uchwały Nr LXIV/1665/23 Rady Miejskiej Wrocławia z dnia 19.01.2023 r. w sprawie kryteriów wraz z liczbą punktów na drugim etapie postępowania rekrutacyjnego do klas I publicznych szkół podstawowych prowadzonych przez Miasto Wrocław
- Zarządzenia Nr 1736/25 Prezydenta Wrocławia z dnia 24.01.2025 r. w sprawie terminów przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego i postępowania uzupełniającego, w tym terminów składania dokumentów do klas I publicznych szkół podstawowych, a także klas wyższych niż klasa I publicznych szkół i oddziałów: sportowych, mistrzostwa sportowego i dwujęzycznych prowadzonych przez miasto Wrocław, na rok szkolny 2025/2026
Konkurs fotograficzny
- Szczegóły
Zachęcamy do udziału w wewnątrzszkolnym konkursie fotograficznym: "Ja i Moja Rodzina, czyli jak dbamy o zdrowie i aktywność fizyczną podczas ferii zimowych"
Oto [regulamin konkursu] i niezbędne [formularze zgód].
Strona 3 z 43