Gogle VR
- Szczegóły
Z przyjemnością informujemy, że w naszej szkole pojawiły się na lekcjach okulary do wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości - ClassVR - zamówione do realizacji programu ”Laboratoria Przyszłości”.
Uczniowie klas czwartych testowali je dziś na lekcji informatyki jako pierwsi.
List Dolnośląskiego Kuratora Oświaty do Rodziców
- Szczegóły
Szanowni Rodzice!
Piąta fala pandemii koronawirusa wywołana przez omikron opada, spada liczba zachorowań i zmniejsza się ilość hospitalizacji. Poprawa sytuacji epidemicznej pozwoliła na podjęcie decyzji o powrocie do nauki stacjonarnej, od poniedziałku 21 lutego br. uczniowie klas V-VIII szkół podstawowych oraz uczniowie szkół ponadpodstawowych wracają do szkół. To bardzo dobra wiadomość, gdyż nauczanie stacjonarne sprzyja efektywności kształcenia i socjalizacji uczniów, jest naturalnym stanem edukacji. Co więcej, od 11 lutego br. zlikwidowana została tzw. „kwarantanna z kontaktu”, sam kontakt z osobą chorą nie jest podstawą do automatycznego nałożenia kwarantanny. To oznacza, że w przypadku pojedynczych zachorowań uczniów całe oddziały nie będą przechodzić na nauczanie zdalne - chorzy uczniowie pozostaną w domu, zaś reszta będzie uczęszczać do szkoły.
Epidemia wszakże nie powiedziała ostatniego słowa, stąd ciesząc się z powrotu do stacjonarnego kształcenia musimy wszyscy zachować ostrożność, przestrzegać zasad sanitarnych, dbać o siebie i innych. Najskuteczniejszą bronią przeciw COVID-19 pozostają szczepienia - na Dolnym Śląsku zaszczepiło się dotąd ponad 80% nauczycieli i pracowników szkół, 50% uczniów w wieku 12-19 lat, 10,3% dzieci w przedziale 5-11 lat. Warto się zaszczepić, to wyraz troski o siebie, najbliższych oraz wszystkich, z którymi się spotykamy.
Wobec nasilania się negatywnych skutków wymuszonej przez pandemię długotrwałej izolacji uczniów Minister Edukacji i Nauki prof. Przemysław Czarnek podjął decyzję o przeznaczeniu dodatkowych 180 mln zł na zajęcia specjalistyczne z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Wsparcie będzie obejmowało organizację zajęć korekcyjno-kompensacyjnych, logopedycznych, rozwijających kompetencje emocjonalno-społeczne oraz innych zajęć o charakterze terapeutycznym dla uczniów, u których rozpoznano potrzebę wsparcia psychologiczno-pedagogicznego w tym zakresie. Realizacja dodatkowych zajęć specjalistycznych w szkołach będzie się odbywała od 1 marca do 20 grudnia br.
Pragnę poinformować, że w 2022 r. będzie realizowana II edycja programu Aktywny powrót uczniów do szkoły po pandemii „WF z AWF”, na ten cel zostanie przeznaczone przez Ministerstwo Edukacji i Nauki 36 mln zł. Przeszkoleni przez wrocławską AWF nauczyciele wychowania fizycznego oraz nauczania wczesnoszkolnego będą prowadzić dodatkowe zajęcia aktywizujące ruchowo uczniów. Zajęcia te będą odbywać się w małych, oddziałowych lub międzyoddziałowych grupach. Już starożytni Rzymianie powiadali „mens sana in corpore sano - w zdrowym ciele zdrowy duch”. Wyniki szczegółowych badań kondycji fizycznej dzieci i młodzieży przeprowadzone przez AWF są niepokojące - zwiększa się wskaźnik masy ciała (BMI), spada sprawność, wytrzymałość biegowa i wydolność krążeniowo-oddechowa. Proszę abyście Państwo zachęcili swoje dzieci do udziału w tych zajęciach, szczególnie te, które z różnych powodów stronią od wysiłku fizycznego i pozostają na bakier z zajęciami wychowania fizycznego.
Z radością informuję ponadto, że w 2022 r. będzie kontynuowany program „Poznaj Polskę”. Szkoły organizujące wycieczki w atrakcyjne miejsca naszego kraju otrzymają dofinansowanie w kwocie 5 tys. (wycieczka jednodniowa), 10 tys. (wycieczka dwudniowa) i 15 tys. (wycieczka trzydniowa). W 2022 r. Ministerstwo Edukacji i Nauki przeznaczy na realizację programu 100 mln zł, w ubiegłym roku było to 35 mln zł. Wnioski o dofinasowanie będzie można składać od 1 marca, każde województwo otrzyma środki finansowe w wysokości proporcjonalnej do liczby uczniów. Zachęcam do korzystania z programu i organizowania wyjazdów zwłaszcza w miejsca, gdzie szczególnie mocno bije serce Polski i które młody Polak powinien koniecznie odwiedzić.
Żyjemy w szumie informacyjnym, tym bardziej więc warto sięgać do wiarygodnych źródeł informacji. Rekomenduję Państwu strony internetowe Ministerstwa Edukacji i Nauki (www.mein.gov.pl) oraz Kuratorium Oświaty we Wrocławiu (www.kuratorium.wroclaw.pl). Zawierają one użyteczne, aktualne i szczegółowe informacje. Zapraszam do ich częstego odwiedzania.
Szkoła jest, owszem, ważną instytucją, ale przede wszystkim jest wspólnotą. Tę wyjątkową wspólnotę tworzą uczniowie, rodzice, nauczyciele oraz pracownicy administracji i obsługi, a także wszyscy przyjaciele szkoły, którzy się z nią identyfikują i udzielają jej wsparcia. Aby wspólnota rozwijała się i kwitła potrzebni są wszyscy jej uczestnicy. Gorąco proszę o interesowanie się sprawami szkoły i angażowanie w jej działalność. O regularne komunikowanie się i częste bywanie w szkole przy różnych okazjach - nie tylko wywiadówek czy konsultacji. O zgłaszanie uwag
i propozycji dyrektorom, wychowawcom, nauczycielom, a także Radzie Rodziców i Radzie Szkoły. Przez swoją obywatelską aktywność możecie Państwo zdziałać dużo dobrego.
Z życzeniami zdrowia i szacunkiem
Roman Kowalczyk
Dolnośląski Kurator Oświaty
Konkurs z języka niemieckiego
- Szczegóły
Zapraszam serdecznie do udziału w kolejnym konkursie z jęz. niemieckiego "BILDERIDIOME"- IDIOMY OBRAZKOWe.
Tematem konkursu jest LIEBE - MIŁOŚĆ.
Zilustrujcie niemiecki idiom, powiedzenie lub przysłowie.... i wygrajcie nagrody! Termin oddania prac do nauczycieli jęz. niemieckiego - 18.03.2022.
SZCZEGÓŁOWY REGULAMIN KONKURSU ZNAJDZIECIE NA: www.zsp8.pl
ORGANIZATOREM KONKURSU JEST SZKOŁA PODSTAWOWA NR 8.
Zapraszam serdecznie do udziału w konkursie.
Agnieszka Lesiewicz
Program Dnia Języka Ojczystego
- Szczegóły
21.02.2021 w poniedziałek i 23.02.2021 we wtorek, biblioteka szkolna przeprowadzi zajęcia nawiązujące do obchodów Międzynarodowego Dnia Języka Ojczystego.
Oto plan:
21-24 lutego 2021
dla klas I
Pochwal się jak czytasz - dzieci otrzymają na lekcji krótkie łamańce językowe i wierszyki do przeczytania
1a - 8 godzina lekcyjna 22.02.2022
1b - 4 godzina lekcyjna 23.02.2022
1c - 4 godzina lekcyjna 21.02.2022
- II klasy
uczniowie przystąpią do dyktanda i po sprawdzeniu wyników, zostanie wybrany mistrz ortografii
2a - 3 godzina lekcyjna 22.02.2022
2b - 7 godzina lekcyjna 21.02.2022
2c - 8 godzina lekcyjna 21.02.2022
22 lutego 2021
dla III klas
Uczniowie 3 klasy test Mistrz Języka Ojczystego
3a - 3 godzina lekcyjna 21.02.2022
3b - 5 godzina lekcyjna 21.02.2022
3c - 4 godzina lekcyjna 22.02.2022
Uczniowie klas 4
Znamy części mowy
4a - 7 godzina lekcyjna 24.02.2022
4b - 5 godzina lekcyjna 21.02.2022
Najlepsi otrzymają dyplomy. Wszystkie zajęcia odbywać się będą w klasach.
Biblioteka szkolna
Strona 43 z 47